A Kodály HUB a távoktatást segítő projektek közt
A Tempus Közalapítvány első helyen ajánlja a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem vezetésével megvalósult Kodály HUB-ot a digitális oktatás jó gyakorlatainak listáján, a távoktatást segítő projektek között.
A Tempus a járványhelyzet miatt digitális tanításra átálló pedagógusokat és intézményeiket segítő Erasmus+ projekteket gyűjtötte össze, és azon kezdeményezéseket ajánlja az érintettek figyelmébe, amelyekből inspiráció meríthető, és amelyek most egyszerűen átemelhetők az intézmények mindennapjaiba.
Mint ismert, a zeneoktatás innovatív módszereinek kidolgozására létrejött Kodály HUB lett az első magyar vezetésű felsőoktatási Erasmus-projekt, amely „Jó Gyakorlat” és „Sikertörténet” minősítést egyaránt nyert az Európai Uniótól, amellett, hogy a záráskor kimagasló, 90 százalékos értékelést kapott.
A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem irányításával, a Skót, illetve a Hágai Királyi Zeneakadémia együttműködésével 2016-tól megvalósult projektre egyre több országban figyelnek fel. A kodalyhub.com és kodalyhub.hu címen immár jó ideje elérhető angol, illetve magyar nyelvű portál az ének-zene tanárokat segíti, hogy minél élményszerűbb, a kodályi elveken alapuló órákat tarthassanak.
A tudásközpont egyrészt kereshető zenei adatbázis, amelyben a tanár például az adott korosztályhoz, pedagógiai célhoz, ünnepkörhöz, vagy egyéb szempontok szerint választhat dalokat és hozzájuk az élményszerű tanítást segítő énekes játékot. Emellett a legmodernebb – többek között az MTA szakmódszertani kutatásainak eredményeit hasznosító –, az óvodától a felsőoktatásig ívelő módszertani anyagokhoz, filmekhez férhet hozzá a felhasználó a világ bármely pontjáról.
A csatlakozók egymással is felvehetik a kapcsolatot amellett, hogy folyamatosan értesülnek a fontosabb hírekről, eseményekről egy integrált naptár segítségével. A közösség fejlődése egy látványos térképen követhető.
A projekt szakmai vezetője Nemes László Norbert, a Kodály Intézet igazgatója. A visszajelzések szerint a Kodály HUB-ot már nyelvtanárok is használják, hiszen a gyerekek nyelvtanítását is segítik az idegen nyelven hozzáférhető gyermekdalok.