Védett: Szakértőknek 2019

2019. szeptember 18.

Eredmények bemutatása az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program szakértői számára – 2019

VII. MELLÉKLET: Közbenső kutatási eredmények listája

2016-2017-2018-2019 évek

 

HÁROMÉVES, összesített eredmény adatok áttekintője

A tantárgy-pedagógiai kutatást előkészítő, helyzetét összefoglaló belső tanulmányok, részeredmények, értékelések:

Összesen             59 (12+26+21)
2016/17 tanév       12
2017/18 tanév       26
2018/19 tanév       21

A kutatási témában fejlesztett oktatástámogató (írott és AV) segédletek:

Összesen             198 (102+96)
2016/17 tanév        4 írott + 12 AV
2017/18 tanév        6 írott + 80 AV
2018/19 tanév        6 írott + 90 AV

Harmadik évi eredmények feltöltött dokumentumainak áttekintője

OVERVIEW OF THE DOCUMENTS OF THE 3RD YEAR'S RESULTS

A fenti képen a világoskékkel kiemelt elemek (21 db) leírása az alábbi eredménylistában időrendben található meg és a linkek segítségével megtekinthetők. (Az angol nyelvű fájlokat "ENG" betűkkel is jelöltük.) 
A képen látható mappák az oktatástámogató segédleteket tartalmazzák, amelyek szintén linkek segítségével érhetők el.

In the above list, the 21 items highlighted with blue are in chronological order and can be viewed by clicking on the links provided below. (English language files are marked with „ENG”.) The folders in the above list contain the educational support materials. (Links are provided below.)

a 2018/19-es év részletes eredménylistája

DETAILED LIST OF RESULTS OF THE YEAR 2018-2019

A tantárgy-pedagógiai kutatást előkészítő, helyzetét összefoglaló belső tanulmányok, részeredmények, értékelések (21 tétel)

Internal preliminary studies, partial results, reviews summarising the Content Pedagogy Research (21 items) 
Téma, műfaj, szerző(k)Fájl név, hyperlink

Szakmódszertani összegzések: MTA-LFZE Aktív zenetanulás énekléssel és mozgással: módszerek és hatásvizsgálatuk. 1. modell - ALAPTANTERVŰ képzés a 2018-2019-es harmadik tanév szakmódszertani fejlesztése. Célkitűzések - didaktikai beszámoló - reflexió (Szirányi)

1. Szakmódszertani fejlesztés_1.modell_ALAPTANTERVŰ_2018-19

Szakmódszertani összegzések: MTA-LFZE Aktív zenetanulás énekléssel és mozgással: módszerek és hatásvizsgálatuk. 1. modell – EMELT SZINTŰ képzés a 2018-2019-es harmadik tanév szakmódszertani fejlesztése. Célkitűzések - didaktikai beszámoló – reflexió (Barabás)

2. Szakmódszertani fejlesztés_1.modell_EMELTSZINTŰ_2018-19

Kutatási alcsoport teljesítmény összefoglalója: az 1. zenepedagógiai modell eredményei a beszámoló évében. Összegző jelentés. (Szirányi, szerk.)

3. VII-1_Projekt csoport teljesítés_1.modell_2018-19
Kutatási alcsoport teljesítmény összefoglalója: a 2. zenepedagógiai modell eredményei a beszámoló évében. Összegző jelentés. (Deszpot, szerk.)4. VII-2_Projekt csoport teljesítés_2. modell_18-19
Kutatási alcsoport teljesítmény összefoglalója: A képességvizsgálatok és elektrofiziológiai mérések összegző jelentése 1. (Lukács, szerk.)5. VII-3_Projekt csoport teljesítés_KKP_összefoglaló_18-19

Kutatási részeredmények bemutató ismertetése: Aktív zenetanulás és nyelvfejlődés: a zenetanulás rövid távú transzferhatásai iskolakezdő gyermekeknél. (Lukács, Maróti, Asztalos, Honbolygó)

6. absztrakt 2018 1018_Beszédkut_konf_Lukács et al_HUN

7. prez_2018 1018_Beszédkut_konf_Lukács et al_HUN

Szakmódszertani összegzések: Kokas Klára pedagógiája a dinamikus énekzene-tanulás modelljében. „Tanárképzés progresszív gondolatok mentén” szekció. Zenepedagógiai szimpózium a Zeneakadémia és Kodály Intézete innovatív projektjeihez kapcsolódóan. (Deszpot, Farnadi)

8. prez_2018 1215 Deszpot-Farnadi_MTA-Dinamikusról_HUN

Szakmódszertani összegzések: Klára Kokas's pedagogy in the dynamic music-learning model. „Progressive paths in teacher training” section. Zenepedagógiai szimpózium a Zeneakadémia és Kodály Intézete innovatív projektjeihez kapcsolódóan. (Deszpot, Farnadi)

9. prez_2018 1215 Deszpot-Farnadi_MTA-Dinamikusról_ENG

Kutatási részeredmények bemutató ismertetése: The short-term effects of Active Music Learning on the development of literacy in the first school year. (Lukács, Maróti, Asztalos, Honbolygó)

10. abstract_2018 1217_WiP Lukács et al_ENG

11. prez _2018 1217_WiP Lukács et al_ENG

Kutatási részeredmények bemutató ismertetése:  The short-term effects of Active Music Learning on the development of literacy in the first school year. (Lukács, Maróti, Asztalos, Honbolygó)

12. abstract_2019 0202 SpringSchool19_Lukács et al_ENG

13. poster_2019 0202 SpringSchool19_Lukács et al_ENG

Kutatási részeredmények bemutató ismertetése: A zenei tréning hatása a beszédfeldolgozásra kisiskolás korban: eseményhez kötött agyi potenciál vizsgálat. (Honbolygó, Noboa Cepeda, Lukács)14. absztrakt_2018 1018 Beszkut_Honbolygó-Noboa Cepeda-Lukács

15. prez_2018 1018 Beszkut_Honbolygó-Noboa Cepeda-Lukács

Kutatási részeredmények bemutató ismertetése: A zenével nem csak zenét tanulunk? A zenetanulás hatása a nyelvi és olvasási képességek fejlődésére. (Honbolygó)16. prez_2019 0424 Sztistvan_tudnap_Honbolygo_HUN
Kutatási részeredmények bemutató ismertetése: A zenével nem csak zenét tanulunk? A zenetanulás hatása a nyelvi és olvasási képességek fejlődésére. (Honbolygó)17. prez_2019 0112 MOT közgyűlése_Honbolygo_HUN
Kutatási részeredmények bemutató ismertetése: Énektanítás mozgással. Zenepedagógia a Magyar Tudományos Akadémia Szakmódszertani pályázatán. EMMI, (Deszpot, szerk.)18. prez_2019 0314_Énekmozgás_MTA_oknt_Deszpot_megoszt

Szakmódszertani összegzések: Zenei mozgásból történet születik. Alkotó zenebefogadás a dinamikus ének-zene órákon. 3. Művészetpedagógiai Konferencia (Farnadi, Buda, Deszpot)

19. prez_2019 0620 Farnadi-Buda-Deszpot_TÖRTÉNET SZÜLETIK

Kutatási részeredmények bemutató ismertetése szimpóziumon: Új zenepedagógiai modellek fejlesztése és hatásvizsgálata az MTA Tantárgypedagógiai Kutatási Programjában: aktív zenetanulás énekléssel és mozgással. (Nemes, szerk.)

20. absztrakt_2019 0620-21_MPK_EWAE2019_ABSZTRAKTKOTET_HU_EN_page_22-26

Kutatási részeredmények bemutató ismertetése: An analysis of the effects of the ’active music learning’ method (Az aktív zenetanulás módszer empirikus hatásvizsgálata.) (Asztalos, Honbolygó, Lukács, Maróti)

21. prez _2019 0412_Asztalos et al_ PEK_2019_ENG


A kutatási témában fejlesztett oktatástámogató segédletek (96 tétel)

Educational support materials developed during the research (96 items)

Írott tanári segédletek, útmutatók (2+4 =6)

Written teachers’ materials, guides (2+4=6)
Téma, műfaj, szerző(k)Fájl név, hyperlink
1. MODELL
1. modell játékleírások és vonatkozó videófelvételek. 3. évfolyam – ALAPTANTERVŰ képzés (Szirányi Borbála)VII-1 MODELL_OktSegédl_3é_Alap-Emelt_2db c. mappából:
Oktatási segédanyag_1.modell_ALAPTANTERVŰ_játékleírások_3.évf._2018-19
1. modell játékleírások és vonatkozó videófelvételek. 3. évfolyam – EMELT SZINTŰ képzés (Barabás Edina)VII-1 MODELL_OktSegédl_3é_Alap-Emelt_2db c. mappából:

 

Oktatási segédanyag_1.modell_EMELT SZINTŰ_játékleírások_3.évf._2018-19

2. MODELL
Tanári kézikönyv tervezet az aktív zenetanulás dinamikus modelljéhez az 1-3. évfolyam számára (Deszpot Gabriella, Farnadi Tamara, Buda Sára)VII-2 MODELL_OktSegédl_Alap_4db c. mappából:
Oktatási segédanyag_2.modell_Kézikönyv_FEJEZETEK-B
Tanári kézikönyv függelékei. Tanári segédletek és példatár az aktív zenetanulás dinamikus modelljéhez az 1-3. évfolyam számára. (Deszpot szerk.) VII-2 MODELL_OktSegédl_Alap_4db c. mappából:
Oktatási segédanyag_2.modell_Függelékek_DEMO-B
Tanmenet a dinamikus énekzene-tanítás
2. évfolyama számára (Farnadi Tamara)
VII-2 MODELL_OktSegédl_Alap_4db c. mappából:
Oktatási segédanyag_2.modell_ALAPTANTERVŰ_TANMENET_2.évf
Óravázlat gyűjtemény a dinamikus énekzene-tanítás másodikos évfolyama számára /12 óraterv/ (Farnadi Tamara)VII-2 MODELL_OktSegédl_Alap_4db c. mappából:
Oktatási segédanyag_2.modell_2.evf_ÓRAVÁZLATOK_12db

 

Tananyag egységek – oktatási segédletek: videó példatár (56+34=90)

Curriculum units – teaching materials: video gallery (56+34=90)

Az alább listázott, összesen 90 demonstrációs anyag (1. modell: 56 db + 2. modell: 34 db) 786 fáljból (420+366) került kiválogatásra, amelyek eddig rögzítésre kerültek a két zenepedagógiai modell experimentális tanóráin a 2018/19-es tanévben.

The 90 video examples below (56 about the 1st model and 34 about the 2nd model) were selected from 786 files (420+366) that were recorded at the experimental classes of the two model schools during the 2018/19 academic year. 
Although the audiovisual examples (videos) are in Hungarian, the musical exercises can be understood easily.
Téma, műfaj, szerző(k)Mappa és fájl nevek, hyperlink
1. MODELL

AUDIOVIZUÁLIS PÉLDATÁR.
3. évfolyam: Kreatív énekes-játékok, 16 db (Szirányi)

Grade 3: Creative singing games
VII-1 MODELL_OktSegédl _VIDEOK_3o_Alapszintű_26db c. mappából:

a3_metrum_02
a3_forma_02
a3_forma_03
a3_ritmus_02
a3_ritmus_04
a3_ritmus_05
a3_ritmus_07
a3_ritmus_09
a3_dallam_02
a3_dallam_03
a3_dallam_04
a3_dallam_06
a3_dallam_07
a3_többszólamúság_01
a3_többszólamúság_02
a3_többszólamúság_03

AUDIOVIZUÁLIS PÉLDATÁR.
3. évfolyam: Zenehallgatási gyakorlatsor, 10 db (Szirányi)

Grade 3: Listening exercises
VII-1 MODELL_OktSegédl _VIDEOK_3o_Alapszintű_26db c. mappából:
a3_zenehallgatás_01
a3_zenehallgatás_02
a3_zenehallgatás_03
a3_zenehallgatás_04
a3_zenehallgatás_05
a3_zenehallgatás_06
a3_zenehallgatás_07
a3_zenehallgatás_08
a3_zenehallgatás_09
a3_zenehallgatás_10

AUDIOVIZUÁLIS PÉLDATÁR.
3. évfolyam: Kreatív énekes-játékok, 22 db (Barabás)

Grade 3: Creative singing games
VII-1 MODELL_OktSegédl _VIDEOK_3o_Emeltszintű_30db c. mappából:

Z3_dallam_01
Z3_forma_01
Z3_forma_02
Z3_forma_03
Z3_forma_04
Z3_forma_05
Z3_metrum_01
Z3_ritmus_01
Z3_ritmus_02
Z3_ritmus_03
Z3_ritmus_04
Z3_ritmus_05
Z3_ritmus_06
Z3_ritmus_07
Z3_ritmus_08
Z3_ritmus_09
Z3_ritmus_10
Z3_ritmus_11
Z3_ritmus_12
Z3_tobbsz_01
Z3_tobbsz_02
Z3_tobbsz_03

AUDIOVIZUÁLIS PÉLDATÁR.
3. évfolyam: Zenehallgatási gyakorlatsor, 8 db (Barabás)

Grade 3: Listening exercises
VII-1 MODELL_OktSegédl _VIDEOK_3o_Emeltszintű_30db c. mappából:

Z3_zenehallgatas_01
Z3_zenehallgatas_02
Z3_zenehallgatas_03
Z3_zenehallgatas_04 
Z3_zenehallgatas_05
Z3_zenehallgatas_06
Z3_zenehallgatas_07
Z3_zenehallgatas_08

2. MODELL

AUDIOVIZUÁLIS PÉLDATÁR.
2. évfolyam: Mozgásos dalos játék-improvizációk (Farnadi)

Grade 2: Game improvisations with movements and singing
VII-2 MODELL OktSegédl_VIDEOK_2o_Dalosjáték_16db c. mappából:

18 0919_2o_Lépések (3) kapocsdal2
18 1004_2o_Falevéltánc (1) kapocsdal (saját felvétel)
18 1010_2o_Ikrek (1) testébresztés_kapocsdal 
18 1114_2o_Csillagtánc (2) kívánságbatyu_kapocsdal
18 1114_2o_Csillagtánc (3) kapocsdal
18 1120_2o_Vágta (2) kapocsdal
18 1127_2o_Téliszél (3) kapocsdal2
19 0122_2o_Síppaldobbal (2) kapocsdal
19 0129_2o_Vonósok (3) kapocsdal1
19 0129_2o_Vonósok (4) kapocsdal2
19 0226_2o_Télbúcsú (5) kapocsdal1
19 0226_2o_Télbúcsú (6) kapocsdal2
19 0312_2o_Keringő (4) kapocsdal
19 0319_2o_Induljhát (1) kívánságbatyu_kapocsdal1
19 0319_2o_Induljhát (2) kapocsdal2_0.meghallg
19 0417_2o_Korálsorok (1) testébr_kapocsdal_zenemozg

AUDIOVIZUÁLIS PÉLDATÁR. 2. évfolyam: Aktív zenehallgatás (Farnadi)

Grade 2: Active listening to music
VII-2 MODELL OktSegédl_VIDEOK_2o_Zenehallgatás_12db c. mappából:

18 0919_2o_Lépések (9) zenemozg4
18 1010_2o_Ikrek (4) zenemozg2
18 1004_2o_Falevéltánc (2) zenemozg1
18 1016_2o_Virtus (3) zenemozg3
18 1107_2o_Szólószőlő (5) zenemozg1
18 1127_2o_Téliszél (5) zenemozg2
18 1120_2o_Vágta (5) zenemozg2
19 0103_2o_Kívánság (6) zenemozg1
19 0122_2o_Síppaldobbal (4) zenemozg1
19 0129_2o_Vonósok (6) zenemozg1
19 0205_2o_Ritmustánc (7) zenemozg4
19 0226_2o_Télbúcsú (12) zenemozg5

DEMONSTRÁCIÓS FILMEK. 
(Farnadi, Deszpot, Zvezdovics)
VII-2 MODELL_OktSegédl_SzerkFilmek_6db c. mappából:

FILMETŰDÖK/SZERKESZTETT KISFILMEK CÍMEI

1. Aki nem lép egyszerre_19 0117_1o (2’)
2. Honvágytörténet_18 0927_3o (Honvágytörténet-Homesickness 18 0927_3o_hun-eng) (2’14”)
3. Mennyei kapu_17 1207_4o (2’39”)
4. Szomorú magány közepén_19 0114_3o (2’02”)
5. Többceruzás konfetti_18 0129_1o (1’54”)
6. Tréfásszünet_18 1122_1o (4’11”) 

 

2017/18-as év eredménylistája – ld. Szakértőknek 2018

 

2016/17-es év eredménylistája - ld. Szakértőknek 2017