Védett: Szakértőknek 2017

Eredmények bemutatása az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program szakértői számára – 2017

A tantárgy-pedagógiai kutatást előkészítő, helyzetét összefoglaló belső tanulmányok, részeredmények, értékelések (12 tétel)

VIIa/1.KKP_Szakdolgozat_Biró TamaraBiró Tamara (2017): A zenei és a kognitív képességek összefüggése. Mit tudhatunk meg egy zenei tréning megkezdése előtt? MA szakdolgozat. (Témavezető Dr. Honbolygó Ferenc) ELTE PPK, Budapest.
VIIa/2.1. modell_szakmódszertani_fejlesztés_2016_2017Első évfolyamra kidolgozott szakmódszertani fejlesztést összefoglaló előtanulmány (1. modell) (Szirányi B., Barabás E.)
VIIa/3.1. modell_összefoglaló_2016_2017MTA-LFZE Aktív Zenetanulás Kutatócsoport

 

1. modell ALCSOPORT ÖSSZEFOGLALÓ 2016. szeptember – 2016. augusztus

VIIa/4.KKP_összefoglaló1_2016őszA képességvizsgálatok és elektrofiziológiai mérések haladását összefoglaló jelentés 1. (2016. szeptember–december)
VIIa/5.KKP_összefoglaló2_2017tavaszA képességvizsgálatok és elektrofiziológiai mérések haladását összefoglaló jelentés 2. (2017. január–augusztus)
VIIa/6.KKP_szülői_beszámoló_kós_2016őszBeszámoló a 2016 őszén elvégzett vizsgálatok eredményeiről
VIIa/7.KKP_DuCog_Poster_2017_EMKutatási részeredmények: Neural entrainment to rhythmic tone sequences in 6-7 year old children.(Maróti E., Weiss B.)
VIIa/8.KKP_MPT_2017_HFKutatási részeredmények: Beszéd és zenei képességek neurális háttere kisiskolás gyermekeknél. (Honbolygó F.)
VIIa/9.KKP_MPT_2017_LBKutatási részeredmények: Feladat-specifikus feldolgozási folyamatok a zene és a beszéd észlelésében. (Lukács B.)
VIIa/10.KKP_MPT_2017_AKKutatási részeredmények: A zenei észlelési képesség vizsgálata online, diagnosztikus mérőeszközökkel az általános iskola alsó tagozatában. (Asztalos K.)
VIIa/11.KKP_MPT_előadás_2017_MEKutatási részeredmények: Neurális szinkronizáció ritmikus hangsorokra iskolakezdő gyermekeknél. (Maróti E., Weiss B.)
VIIa/12.KKP_music_language_Como_2017_LBKutatási részeredmények: Associations between musical and linguistic abilities at the beginning of schooling: A preliminary study with first-grade children.(Lukács B.)

 

A kutatási témában fejlesztett oktatástámogató segédletek (16 tétel)

Írott tanári segédletek, útmutatók (4)

VIIb/1.1.modell_játékleírások_1évf_2016-2017Első évfolyam tanítási segédletéhez készített példatár (1. modell) (Szirányi B., Barabás E.)
VIIb/2.2.modell_Óraterv_PÉLDÁK_1évfÓraterv űrlap a 2. modellhez (Farnadi T.)
VIIb/3.2.modell_Óraterv_ŰRLAP 0413Óraterv példák a 2. modellhez. (Deszpot G., Buda S., Farnadi T., Körtvési K.)
VIIb/4.2.modell_Tanári kézikönyv_tervezetTanári kézikönyv tervezet. A dinamikus énekzene-tanulás modellje. (Deszpot G., Buda S., Farnadi T., Körtvési K., Zvezdovics M.)

 

Tananyag egységek – oktatási segédletek: videó példatár (12)

A listázott 12 demonstrációs anyag kereken 1000 fájlból került kiválogatásra, amelyek eddig rögzítésre kerültek a két zenepedagógiai modell experimentális tanóráin.

VIIc/1.1 model_atfogoKós Károly Ének-zene Emeltszintű Általános Iskola, Budapest
VIIc/2.1 model_ritmusKós Károly Ének-zene Emeltszintű Általános Iskola, Budapest
VIIc/3.1 model_testritmusKós Károly Ének-zene Emeltszintű Általános Iskola, Budapest
VIIc/4.1 model_tobbszolamusagKós Károly Ének-zene Emeltszintű Általános Iskola, Budapest
VIIc/5.1 model_zenehallgatasKós Károly Ének-zene Emeltszintű Általános Iskola, Budapest
VIIc/6.1 modell_metrumerzetKós Károly Ének-zene Emeltszintű Általános Iskola, Budapest
VIIc/7.2 modell_1o_esőtánc_élményrajzfirkaBartók Béla Ének-zenei Általános Iskola, Győr
VIIc/8.2 modell_1o_titkoskéz_mozszövimpr_ceruzatáncBartók Béla Ének-zenei Általános Iskola, Győr
VIIc/9.2 modell_1o_titkoskéz_szólókBartók Béla Ének-zenei Általános Iskola, Győr
VIIc/10.2 modell_3o_dallamimprBartók Béla Ének-zenei Általános Iskola, Győr
VIIc/11.2 modell_4o_bartókszülinap_öregszólóBartók Béla Ének-zenei Általános Iskola, Győr
VIIc/12.2 modell_4o_gyertyás_kastélyszólóBartók Béla Ének-zenei Általános Iskola, Győr

 

 

0_16-1231-AktivZen_SzakmPalyazat_LFZE_2-modositott.pdf

VII.mell_Kozbenso-kutatasi-eredmenyek-listaja.pdf

VIIa-1_KKP_Szakdolgozat_Biro-Tamara.pdf

VIIa-2_1.modell_szakmodszertani_fejlesztes_2016_2017.pdf

VIIa-3_1.modell_osszefoglalo_2016_2017.pdf

VIIa-4_KKP_osszefoglalo1_2016osz.pdf

VIIa-5_KKP_osszefoglalo2_2017tavasz.pdf

VIIa-6_KKP_szuloi_beszamolo_kos_2016osz.pdf

VIIa-7_KKP_DuCog_Poster_2017_EM.pdf

VIIa-8_KKP_MPT_2017_HF.pdf

VIIa-9_KKP_MPT_2017_LB.pdf

VIIa-10_KKP_MPT_2017_AK.pdf

VIIa-11_KKP_MPT_eloadas_2017_ME.pdf

VIIa-12_KKP_music_language_Como_2017_LB.pdf

VIIb-1_1.modell_jatekleirasok_1evf_2016-2017.pdf

VIIb-2_2.modell_oraterv_PELDAK_1evf.pdf

VIIb-3_2.modell_oraterv_URLAP-0413.pdf

VIIb-4_2.modell_Tanari-kezikonyv_tervezet.pdf

 

VIIc-1_1 modell_átfogó.mp4

VIIc-2_1 modell_ritmus.mp4

VIIc-3_1 modell_testritmus.mp4

VIIc-4_1 modell_többszólamúság.mp4

VIIc-5_1 modell_zenehallgatás.mp4

VIIc-6_1 modell_metrumérzet.mp4

VIIc-7_2 modell_1o_esőtánc_élményrajzfirka.mp4

VIIc-8_2 modell_1o_titkoskéz_mozszövimpr_ceruzatánc.mp4

VIIc-9_2 modell_1o_titkoskéz_szólók.mp4

VIIc-10_2 modell_3o_dallamimpr.mp4

VIIc-11_2 modell_4o_bartókszülinap_öregszóló.mp4

VIIc-12_2 modell_4o_gyertyás_kastélyszóló.mp4