A Kodály Intézet az OAKE 2018. évi konferenciáján

Az Organisation of American Kodály Educators (OAKE) 2018. évi konferenciáját Oklahoma City-ben rendezték 2018 március 23-26 között. A közel 500 résztvevő pedagógus (köztük sok volt hallgatónk) mellett öt kórus készült párhuzamosan, neves karnagyok, köztük Nemes László Norbert és Gábor Lilla vezetésével.

A kongresszus egy mini-konferenciával indult, melyet Nemes László Norbert tartott,  a kóruspróbák izgalmasabbá, hatékonyabbá tételét, a kórustagok jobb bevonását segítő kreatív technikákat mutatott az érdeklődőknek. Intézetünk igazgatója volt a konferencia főelőadója is, The Impact of Changing Social and Cultural Environment on the Hungarian Adaptation of Zoltán Kodály’s Music Pedagogical Concept című, sok újdonságot tartalmazó előadásában átfogó képet rajzolt a kodályi filozófia legfontosabb ismérveiről, a magyarországi bevezetés tanulságairól, a társadalmi hatásokról, a jelen követőinek feladatairól.
A szervezők elmondása szerint a konferenciák 44 éves történetében először fordult elő, hogy egy meghívott egy személyben lásson el három megbízatást: a visszajelzések alapján túlzás nélkül állíthatjuk, hogy Nemes igazgató minden szempontból tökéletes választás volt. A konferencia zárókoncertjén több, mint 2000 néző hallhatta a Kodály tanárok által, országosan lebonyolított meghallgatások nyerteseiből álló két gyerekkórust, egy ifjúsági kamarakórust és egy női kart.
Nagyon fontos az amerikai Kodály tanároknak, hogy érezzék magyarországi intézmények, elsősorban a Kodály Intézet és a Zeneakadémia támogatását, hogy tájékoztassuk őket új kezdeményezéseinkről, és láthassák a hazai trendeket.  Nemes Klára tanárnő a konferencia előtti napokban tartott továbbképzést, a konferencia alatt a Kodály dokumentumfilm stábjával minden fontos amerikai szereplővel sikerült interjút készíteni, a vezetőséget pedig megismertetni a célkitűzésekkel, ill. azokkal az eredményekkel, amelyek az MTA szakmódszertani kutatási programunk, illetve az Erasmus Stratégiai Partnerségi projektünkben jöttek létre.